Home » , , » Penjelasan Penuh Kedua-Dua Pihak Kes Bas Tinggal Pelajar Tahfiz Tepi Jalan (Salinan Laporan Polis)

Penjelasan Penuh Kedua-Dua Pihak Kes Bas Tinggal Pelajar Tahfiz Tepi Jalan (Salinan Laporan Polis)

Penjelasan Kedua-Dua Pihak Kes Bas Tinggal Pelajar Tahfiz Tepi Jalan (Salinan Laporan Polis)




Semalam heboh dilaman sosial kisah sebuah bas dari syarikat travel yang dilabel oleh ramai netizens sebagai bas 'puaka' selepas ada seorang pengguna di laman Facebook meluahkan perasaan tidak puas hati kerana bas tersebut meninggalkan anak-anak tahfiz di tepi jalan

Menurut pengguna Facebook berkenaan yang mendakwa merupakan Ustazah di sekolah tahfiz berkenaan menyatakan kesanggupan pemandu bas tersebut yang sanggup meninggalkan pelajar tehfiz di tepi jalan.

Dia meminta orang ramai viralkan gambar berkenaan kerena ketidak puasan hatinya. Netizens dilihat tanpa usul periksa telah 'share' gamabr tersebut tanpa usul periksa dan tahu sebenarnya apa yang terjadi.


Kami cuba ke Page Facebook rasmi milik syarikat bas tersebut, ternyata penyebaran gambar tersebut telah memberi kesan yang kuat kepada syarikat bas tersebut apabila dilihat netizens mula menyerang page syarikat bas berkenaan.

Rata-rata mengeluarkan kata-kata yang tidak sepatutnya kepada syarikat bas berkenaan.


Namun dalam perkembangan terbaru, pengguna Facebook berkenaan yang bertanggungjawab menyebarkan gambar tersebut telah memuatnaik semula status di laman Facebooknya meminta maaf tentang status tersebut kerana dia mengeluarkan status seolah-olah  menyalahkan syarikat bas berkenaan kerana sepatutnya disalahkan adalah pemadu bas berkenaan.


Jadi apa sebenarnya yang terjadi? kes ini dah tersebar satu Malaysia, syarikat bas berkenaan sudah  menerima kesan yang teruk.

Ini pula Screen Shot Sk dapat dari komen para netizens.


SK cuba mencari maklumat dan akhirnya dari rujukan dari kawan-kawan page lain, SK dapat maklumat tersebut.

Berikut adalah penjelasan pemilik syarikat tersebut dan laporan polis.



Dan ini pula laporan polis dari Maahad Tahfiz Taufiqillah:





SK sebenarnya tidak mahu ulas lebih dan melakukan sebarang kesimpulan. Cukuplah SK sertakan laporan polis daripada dua-dua pihak.

Kita tidak tahu sebenarnya apa yang terjadi di atas bas tersebut. Cuma SK nasihatkan kepada semua berhenti mencemuh syarikat bas berkenaan kerana mereka tidak bersalah.kerana ini melibatkan pemandu dan maahad tahfiz berkenaan. Tapi dalam hal ini SK tidak mahu salahkan sapa-sapa. Biarlah kes ini disiasat oleh pihak bertanggungjawab. -Siakapkeli.my

VIEWER

Powered by Blogger.

Popular Posts

Promotion(Click Here)