Home » , , , » Separuh Amerika Akan Lupus Akibat Tsunami Akan Melanda bermula Di Cascadia

Separuh Amerika Akan Lupus Akibat Tsunami Akan Melanda bermula Di Cascadia


Separuh Amerika Akan Lupus Akibat Tsunami Akan Melanda bermula Di Cascadia
Dengan Kekuatan 9.2 skala Richter



Para saintis telah memberi amaran gempa bumi mega mampu menhancurkan bandar-bandar dan membunuh beribu-ribu Akan Berlaku & dalam perjalanan.

Pakar seismologi meramalkan gempa bumi 9.2 pada skala Richter akan mencetuskan tsunami dahsyat 700 batu panjang yang akan menhancurkan sebahagian barat laut di Amerika.

Dan ia Merupakan persoalan  'The Big One' akan melanda tetapi BILA?.

Mega gempa bumi yang terjadi akibat margin pecah oleh ahli seismologi dijangka akan berlaku dalam salah satu Tempat di Amerika Syarikat yang paling padat - zon sesar Cascadia.

Kawasan ini bermula dari sempadan Kanada ke California.

Dan gempa bumi itu mencetuskan pada baris  paling teruk di AS adalah kawasan paling padat, kata pakar.

Hanya aktiviti tahun lepas dalam zon yang dilaporkan pergi senyap - mencetuskan kebimbangan tekanan terbina boleh mencetuskan gempa pembunuh.

Kali Terakhir Cascadia gempa mega terjadinya tsunami yang dahsyat pada 1700. Pada tahun 2015 bermakna ia kini 315 tahun ke dalam kitaran gempa bumi 243 tahun.

Empat minit gempa bumi panjang berpotensi boleh mencipta 100 kaki dinding  tinggi air yang akan membinasakan bandar-bandar di seluruh Pasifik di barat laut Amerika Syarikat - termasuk ikon San Francisco dan Seattle.

Ia meramalkan 13,000 orang akan mati dalam gempa bumi Cascadia dan tsunami, 27,000 akan cedera dan 1,000,000 orang akan kehilangan rumah mereka.

Sekolah-sekolah akan diratakan dan satu pertiga daripada balai bomba penting di rantau ini akan dihapuskan.

Ngeri, ia akan menjadi anjing menyalak yang akan memberi amaran bencana yang akan berlaku.

Michio Kaku, City College of New York dan profesor fizik, berkata kesalahan Cascadia adalah Tempat gempa bumi sedia untuk berlaku.

Beliau berkata: "Haiwan akan mula bertindak pelik - dan satu atau dua minit kemudian anda bergerak untuk pergi ke bukit-bukit."

"Kita bercakap tentang tenaga utama naik mendadak di dalam tanah  akan menyebabkan ia Meletus. Kita telah melihat bahawa di Jepun, kita melihat bahawa di Fukushima"

Ombak juga boleh pergi Hingga ke Jepun seperti dalam kajian menunjukkan negara yang paling teruk dilanda tsunami sebelum ini dalam 1700.

Profesor Lisa McNeil, pakar gempa bumi di Universiti Pusat Oseanografi Kebangsaan di Southampton, kata satu tsunami memukul sesebuah ekonomi seperti Tokyo akan memberi kesan yang besar dan mampu memberi kesan kewangan global.

"Angka kematian daripada jenis gempa adalah akibat daripada tsunami dan rakyat perlu sedar akan risiko.

"Mungkin ada sistem amaran yang lebih baik di tempat tetapi ada orang yang tidak mengambil perhatian serius.

"Kita tidak tahu bagaimana ia akan berlaku dan ia adalah sesuatu yang kita akan meneruskan penyelidikan dan itu berguna untuk persediaan.

VIEWER

Powered by Blogger.

Popular Posts

Promotion(Click Here)